en dag att minnas

Idag tog jag ett beslut som jag tagit flera gånger förut, men som alltid har ändrats. Nu tar jag det för sista gången. Detta kommer att förändra mitt liv och jag kommer att vara mycket ledsen. Men jag skulle må dubbelt så dåligt om jag inte tog det och fortsatte såhär och jag kommer inte att ångra mig. Att efter flera år äntligen få höra dom där orden man väntat på i evigheter och veta att dom inte betyder nånting, att veta att dom sägs bara för att göra mig glad för stunden var det värsta någon gjort mig. Så många gånger jag vetat att jag verkligen förtjänat att höra dom och inte fått nånting har jag gett upp. Att verkligen ha förtroende och berätta sina känslor och bara bli skrattad åt skulle nog kunna jämföras med att få en kniv i hjärtat. Jag fick höra ordet misstag för flera år sedan och jag vet att ingenting förändrats sen dess. Att bli lovad en förändring och får det ännu värre går inte att beskriva. Att få höra lögn efter lögn hela tiden sliter på en, idiotiska bortförklarningar får en att känna sig värdelös. Som om man inte skulle förstå vad allt egentligen handlar om. Står inte ut, ska detta fortsätta så finns snart ingenting kvar av mig. Varje gång jag hör din röst försvinner en del av mig. Jag har fegat och inte sagt emot, försökt att lita på, ha förtroende. Men nu räcker det. Är trött på att bli behandlat som en leksak, att aldrig få höra sanningen. Jag är gammal nog att förstå, nu får du som du vill. Du har en dotter mindre, precis som du önskat dig. Och jag har tyvärr förlorat en av dom viktigaste människorna i livet. Ber om ursäkt för att jag inte blev den du önskade dig men jag kan inte förändra mig och vara den du vill att jag ska vara.
Jag är den jag är, vill du inte veta av mig pga av det så är det ditt val, jag får lära mig att leva med det!

det var bättre på den tiden...



Kommentarer
Postat av: watilda

<3

2011-09-23 @ 23:42:00
URL: http://tldz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0