Dag 2 - Mina förläldrar

Jag bor tillsammans med min mamma, vi har alltid haft en fin relation. Hon har funnits vid min sida sen första stund. Jag kan prata med henne, lita på henne och jag vet att hon alltid lyssnar, stöttar och hjälper till med det hon kan. Vi hade några perioder då vi inte kom överens och det ledde till mindre roligare saker, men det är längesen nu och vi båda har lärt oss av våra misstag och nu har vi det bra tillsammans. Hon är en bra människa och är väldigt viktig i mitt liv. Utan henne skulle jag inte klara mig långt. Du är guldvärd ♥
Jag har aldrig haft en bra relation med min pappa, detta pga många anledningar som jag inte vill gå in detaljerat på här. Vi har aldrig bott tillsammans, jag har aldrig sett honom som min pappa riktigt. Han har alltid funnits där miljontals mil bort men han har aldrig behandlat mig som sin dotter. När jag var mindre förstod jag inte hur det egentligen log till, då trodde man allt var bra. Jag var alltid lika glad att se honom dom gånger han hälsade på. Men åren har gått, jag har blivit äldre och mer & mer kommer fram med tiden. Senaste åren har jag fått veta sanningen bakom allting och den har sårat mig fruktansvärt. Träffade honom senast för lite mer än 2 månader sedan och hoppades då att det skulle förändrats, men sedan dess har det bara blivit värre så jag har gett upp hoppet om att vi någonsin ska kunna ha en bra relation. Det spelar ingen roll vad som står i pappren och vad folk vet, för i själva verket är det många andra människor i mitt liv som tagit papparollen betydligt bättre än honom. Han har ljugit, sårat, svikit och jag har accepterat det nog länge. Jag har sagt mitt, nu är resten upp till honom!

Kommentarer
Postat av: evelina

Sv: hihi, varsågod :)

2011-11-06 @ 20:38:50
URL: http://evvesblogg.blogg.se/
Postat av: lovisa

åh jobbigt det med din pappa :(<3

2011-11-06 @ 20:45:34
URL: http://chaitjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0