plåtburk

Sitter nu hemma, äter smörgås som föresten är det enda jag ätit idag eftersom jag inte är riktigt frisk och inte har ork till att laga mat när jag är ensam hemma. Har även räknat pengar, känner mig iallafall lite rik för tillfället. Men om bara några dagar är jag lika fattig igen, haha! Rhodos resan ska snart betalas & en gäng med kläder osv är påväg! Och inte nog med det så är det massa festande osv som väntas nu framöver, och det är inte gratis det heller. Men jag är iallafall nöjd över mig själv som för första gången i mitt liv faktiskt lyckas spara pengar utan att ta lite då och då hela tiden. Och även om det jag hittilts sparas snart är borta så betyder det inte att jag inte ska fortsätta. Jag har faktiskt en annan spargris som man inte kan ta av, som man måste öppna med konservöppnare. Mamma hittade den liggandes för ett tag sen, och gav den till mig. Vilken var mycket bra gjort. Denna ska hålla på att fyllas på ett tag till, har tänkt mig att öppna den i slutet av Juli/början av Augusti. Ett tag innan vi åker till Rhodos iallafall, så jag hinner växla det osv. Och eftersom den då inte är mycket att ha så måste jag skaffa mig en ny, jag tycker faktiskt det är spännande med sånna. Man stoppar ju bara i, och har ingen aning om hur mycket det egentlitgen är på insidan. Ska bli spännande när jag öppnar den! Verkligen ett tips till dom som vill spara, men har svårt att hålla fingrarna i styr. Eftersom detta är en så bra uppfinning är den värd en bild!

Att en sån ful plåtburk kan vara så bra (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0