kritik

Åh jag måste skriva av mig. Jag fick höra för några timmar sen att en av alkolisterna i Torsby har dött. Att dom hittade honom på parkbänken utanför frykenhallen, där han alltid brukade sitta. Stackare säger jag bara. Jag har en längre tid tyckt så himla synd om just honom. Han var inte som dom andra, han såg alltid så himla ledsen ut. Han såg verkligen ut att vilja vara något annat än han var. Om han fått lite hjälp så tror jag att han skulle ha kommit rätt i livet. Läste nyss på nwt att kommunen tagit bort parkbänkarna där nu, så himla sjukt. Anledningen till det sa dom var för att dom ofta kissade nära affärerna, slängde ölburkar överallt och att det ger torsby dåligt rykte och en sämre bild.  Det dom inte fattar är att ungdomar också kissar ute, förstör och slänger burkar och flaskor överallt. Bara för att dom är alkolister och inte har nånstans att bo betyder det inte att dom förstör mer. Jag bor centralt och jag ser 10 gånger så mer ungdomar som förstör dagligen än vad dom stackarna gör. Dom har hamnat fel i livet, någonting har hänt som gjorde att det gick snett för dom. Dom är människor dom med, dom har gått i skolan, jobbat, kanske skaffat barn, barnbarn osv. Dom är som vilken människa som helst bara att något gått snett. Man vet inte vad som kommer att hända i livet, en vacker dag sitter någon nära man känner där. Jag kan inte förstå hur torsbykommun tror att torsby kommer att bli så mycket finare och bättre nu bara för att några bänkar är borta. Människorna finns fortfarande kvar, förutom den stackaren. Dom hittar någon annan bänk att sitta på istället. Och där lär dom ju också störa någon isåfall. Jag ser ner på torsby ännu mer efter detta, jag kan verkligen inte förtå hur dom tänker. Han som dog hade ingenstans att bo, han sov på parkbänkarna hela sommaren. Dom kunde istället ha hjälpt honom på något sätt. Jag vet att det kanske inte är det lättaste att hjälpa om dom inte vill ha hjälp. Men jag har lätt att se på människor och jag tror att han ville det. Jag står för vad jag tycker och säger, och jag skulle gärna vilja säga detta öga mot öga med människan på torsbykommun som tog beslutet. Herregud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0